Tikriausiai jau ne kartą esate girdėję frazę “Žmonės palieka ne įmonę, o vadovą”. Galiu kirsti lažybų, kad tarp Jūsų pažįstamų yra bent keletas, kurie gali papasakoti neįtikėtinų istorijų apie vadovus – despotus, kurie mėgaujasi savo valdžia ir vaiko kolektyvą iki negalėjimo.
O kiek teko girdėti istorijų apie gerus vadovus? Tokius, kuriems išėjus, iš paskos pajuda trečdalis įmonės. Ir ne dėl to, kad šis žarstytų premijas ir dalintų tarnybinius automobilius. Toli gražu! Daug dažniau tenka išgirsti tokį vadovą ar vadovę apibūdintą kaip “griežtą, bet teisingą”.
Tad kuo pasižymi vadovai, sugebantys išlaikyti darbingą, susitelkusį ir pozityvų kolektyvą net tada, kai biudžetas kiauras, o darbas primena Australijos gaisrų gesinimą?
Gero vadovo savybių galima vardinti dešimtimis, bet kiekvienam kolektyvui palinkėčiau vadovo, kuris turi šias savybes:
ORIENTACIJA Į TIKSLĄ IR GEBĖJIMAS PLANUOTI BEI ORGANIZUOTI
Vadovas turi aiškiai suvokti, kuria kryptimi reikia veikti ir labai aiškiai, pamatuojamai perteikti tai pavaldiniams. Geras vadovas sugeba planuoti veiklas taip, kad kiekvienas komandos narys žino, ką konkrečiai turi atlikti, kurie jo darbai nešą didžiausią naudą įmonei ir pagal kokius kriterijus bus matuojami jo rezultatai. Kai sistema aiški, skaidri ir nuspėjama, žmonės gali koncentruotis į darbą, o ne rankiotis informaciją virtuvėlėse ar rūkymo kampelyje.
ORIENTACIJA Į ŽMONES IR GEBĖJIMAS MOTYVUOTI
Šiomis dienomis tenka išgirsti apie vadovus, kurie visiškai atsiribojo nuo pavaldinių ir su jais bendrauja tik elektroniniais laiškais – įsakymų sąrašais. Kolektyvo nuotaikos slogios ir tai, kas vyksta biure net iš tolo neprimena darnaus darbo.
Geras vadovas – žmogus, kuriam patinka žmonės, jie jam įdomūs ir jis nori, kad jo darbuotojams sektųsi.
Geras vadovas – žmogus, kuriam patinka žmonės, jie jam įdomūs ir jis nori, kad jo darbuotojams sektųsi. Toks vadovas pažįsta savo žmones ir žino, kad įtemptose situacijose reikia būti arti jų, o reikalams stojus į vėžes – šiek tiek atsitraukti, suteikiant kolektyvui erdvės iniciatyvai ir savarankiškumui.
Jei kolektyvas murgdosi iki išnaktų spręsdami problemą, geras vadovas nepraplauks pro juos valso žingsniu 17:00 namo, bet bus su jais, palaikys ir drąsins tol, ko, įsitikins, kad padarė viską, ką gali jog padėtų.
Dėmesys kiekvienam komandos nariui ir nuolatinis domėjimasis juo – štai kas didina darbuotojų motyvaciją, stiprina vadovų autoritetą ir pelno kolegų pagarbą.
ORIENTACIJA Į AUKŠTUS STANDARTUS
Geras vadovas kelia aukštus etinius ir profesinius standartus ir, visų pirma – sau.
Jei vadovas reikalauja iš kitų punktualumo, nors pats visur vėluoja – pirmiausiai tai kerta per jo kolektyvo moralę. Ir atvirkščiai, jei kolektyvas mato, kad vadovas savo pavyzdžiu demonstruoja punktualumą, organizuotumą, pagarbą, tokio elgesio išsireikalauti iš pavaldinių bus daug lengviau. Vadovo veiksmai turi įkvėpti darbuotojus sužinoti, išmokti ir padaryti daugiau.
Vadovo veiksmai turi įkvėpti darbuotojus sužinoti, išmokti ir padaryti daugiau.
Aukšti standartai ne tik drausmina kolektyvą, dažnai žmonės pradeda nuoširdžiai džiaugtis sukurta aplinka ir noriai pasakoja apie tai savo pažįstamiems. Tikriausiai nereikia aiškinti, kad į tokią įmonę pritraukti naują gerą darbuotoją yra gerokai lengviau.
DRĄSA IR GEBĖJIMAS PRIIMTI SPRENDIMUS
Nėra didesnės bėdos nei vadovas, kuris vengia sprendimų. Kai kurie vadovai stengiasi išvengti nemalonių pokalbių, todėl apsimeta, jog nemato problemos. Kai kurie delsia daryti sprendimus, nes “o gal praeis?”, neįsiklauso į patyrusios komandos įspėjimus arba konsultuojasi su n+k žmonių ir tupi nesibaigiančiuose susirinkimuose taip ir negebėdami apsispręsti.
Krizės metu dažnai nelieka nei laiko, nei galimybių surinkti ir išnagrinėti visą išsamią informaciją sprendimui priimti. Bet sprendimai vis tiek būtini. Geras vadovas sugeba išlikti veiklus, aktyvus ir pozityvus net ir tada, kai niekas iki galo nėra aišku.
EMOCINĖ BRANDA
Kuo labiau įtempta situacija aplink, tuo svarbiau, kad kolektyvui vadovautų žmogus, esantis darnoje su savimi ir mokantis adekvačiai reaguoti į aplinkinius.
Kai vadovas pasitiki savimi, pažįsta save, žino, kur yra stiprus, o kur silpnas, jis sugeba laiku ir tikslingai pasitelkti pagalbą, išlaikyti ramybę ir tvirtumą. Toks vadovas greičiau pajaučia, kur reikia sustoti, nekankina iki perdegimo savęs ir kolektyvo nerealistiniais tikslais bei darbais.
Empatiškas vadovas atpažįsta, kokios nuotaikos bei savijauta vyrauja jo /jos komandoje. Tai leidžia tinkamai parinkti bendravimo toną ir būdus. Juk išsigandusiam žmogui mažiausiai reikia dar ir griežto tono bei kalno sausų instrukcijų. Nuoširdus ryšys su kiekvienu komandos nariu leidžia puikiai suprasti vienas kitą, efektyviai bendrauti ir bendradarbiauti.
Jei Jūs turite šias savybes, nuoširdžiai džiaugiuosi už Jus ir Jūsų kolektyvą, nes nepaisant visų pakilimų ir nusileidimų, Jūsų laukia nuostabi kelionė kartu.
Comments are closed.